می 8, 2024

نکات نگهداری از کولر گازی اجاره ای در ۱۴۰۳

نکات نگهداری از کولر گازی اجاره ای در 1403

اگر نگهداری از کولر گازی اصولی باشد طول عمر و کارای دستگاه افزیش می یابد البته مراقبت از کولر گازی باید منطم باشد تا دستگاه کارکرد موثر و رضایت بخشی داشته باشد.از طرفی با رعایت توصیه های نگهداری اجاره کولر گازی می توان هزینه های مختلف مربوط به تعمیر آن را به میزان قابل توجهی کاهش داد.اگر بخواهیم مزایای نگهداری کولر گازی را بگوییم قطعات صحیح کار می کنند انرژی کمتر مصرف می شود وعمر کولر گازی افزایش پیدا می کند و اما حالا نکات استفاده از اجاره کولر چیست؟و چطور باید از کولر گازی مراقب کنیم  در زیر به زبان ساده توضیح داده ایم با ما بمانید.

 

نگهداری از کولر گازی

نگهداری از کولر گازی

مراقب کولر گازی باشید تا همیشه هوای خوبی داشته باشید.در بخش زیر به نکات و ترفندهای تعمیر و نگهداری از اجاره کولر گازی اشاره میکنیم.

تعویض فیلتر

فیلتر کولر گازی نقش مهمی را در به گردش در آوردن هوا دارد  به همین دلیل است که هر از چند گاهی باید تعویض شود تا آلودگی وارد شده به محیط  منتقل نشود به عبارت دیگر فیلترها پس از مدت کوتاهی مضر می شوند که بر عملکرد آنها تاثیر منفی می گذارد.فیلترهای که کثیف هستند فشار مضاعفی را به دستگاه وارد می کنند و با وجود آنها امکان ورود هوای ناسالم به محیط وجود دارد پس باید نسبت به تعویض فیلتر کولر گازی هرماه اقدام کنید و اگر هم که فیلتر قابل شستشو است آن را تمیز کنید.

تمیز کردن کویل ها

کویل های کندانسور و اواپراتور به مرور زمان کثیف می شوند و باید تمیز شوند.اگر چه فیلتر موجود در دستگاه مانع از کثیف شدن اواپراتور می شود اما سی پیچ های اپراتور کم کم آلودگی های محیط را به خودش جذب می کند این آلاینده ها گاهی اوقات جریان هوا را کاهش می دهند و سیم را به حالت عایق در می آورند که نتیجه ان کاهش توانای جذب کردن گرما است.برای جلوگیری از چنین مشکلاتی،توصیه می شود هر از چند گاهی کویل‌ های اواپراتور را تمیز کنید.

خنک بودن کندانسور

محافظت از کندانسور از دیگر از نکات مراقبت از اجاره کولر گازی است.کندانسور یا پنل خارجی دستگاه را باید در فضای بازی نگه داری کنند تا قطعات آن خنک باشد.با سایبان‌ مناسب می شود مانع از تابش مستقیم نور خورشید به کندانسور جلوگیری کرد و در نتیجه عمر کولر گازی و کندانسور اضافه می شود.

تخلیه مایع میعان

مایع میعان یا همان رسوب مایع برای دستگاه مضر است و باید تخلیه بشود برای این منظور می توان یک میله نازک را از کانال تخلیه رد کنیم تا در ننتیجه عوامل مسدود کننده دستگاه خارج بشوند.

توجه کنید وقتی کانال های تخلیه مسدود می شوند رطوبت های دستگاه کاهش می یابند  بنابراین رطوبت اضافی می تواند رنگ فرش یا دیوارها را تغییر دهد.

برق ورودی دستگاه

کولر گازی با برق کار می کند و هر گونه تغییر در برق ورودی می تواند باعث خرابی دستگاه شود.گاهی اوقات این نوسان زیاد برق باعث می شود موتور کولر گازی بسوزد و این خطرناک است به همین دلیل بهتر است از برقی با نوسان کم استفاده کنید  تا به کولر گازی خود آسیبی وارد نشود

سرویس دوره‌ای سالیانه

سرویس دوره‌ای سالیانه از دیگر نکاتی است که باعث می شود عمر کولر گازی افزایش پیداکند.تکنسین های حرفه ای،تخصصی کولر گازی را بررسی می کنند و تمام اشکالات را رفع می کنند بنابراین تمام عیوب دستگاه از شل بودن اتصالات گرفته تا برخی سوختگی های درون آن برطرف میشود.به این ترتیب مراقبت و نگهداری از اجاره کولر گازی را جدی بگیرید

نبود نشتی در کولر گازی

هنگامی که آب گل آلود اطراف یونیت خارجی جمع می شود نشان دهنده نشتی در کولر گازی است این نشتی مربوط به لوله تخلیه آب می شود و حتی این احتمال هم وجود دارد که بخشی از آن دچار پارگی بشود در واقع علت گل آلود شدن آب،باکتری های موجود در آب و لوله ها هستند سعی کنید با کمک یک متخصص مجرب این مشکل را در اسرع وقت حل کنید.

استفاده از حالت اینورتر

توصیه می شود به جای اجاره کولر گازی مدل های دور ثابت بازار ما استفاده از از کولر گازی اینورتر را پیشنهاد می کنیم.بهترین کولرهای گازی اینورتردار توسط مجموعه خدمات مجالس ساوانا عرضه می شود این کولرها مزایای زیادی دارند که از مهم ترین آنها می شود به جلوگیری از شوک الکتریکی به کمپرسور و کولر گازی در هنگام راه اندازی مجدد و مصرف بهینه انرژی اشاره می کنیم.

عایق بودن محیط

یکی دیگر از رمزهای مراقبت از اجاره کولر گازی عایق بودن محیط است البته محل نصب کندانسور و کولر باید خوب باشد و دستگاه در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرد.اگر کندانسور را روی پشت بام نصب می کنید،یک فضای عایق  و سایبان خوب برای آن در نظر بگیرید.محل نگهداری کندانسور و کولر گازی باید خنک و دور از گرما باشد.

دمای مناسب برای محیط

انتخاب دمای مناسب برای محیط نیز تاثیر بسزایی در عملکرد کولر گازی دارد سعی کنید از کاهش دماهای شدید در تابستان دوری کنید زیرا به دستگاه فشار وارد می کند.دمای ایده آل برای خانه شما بین ۲۲ تا ۲۵ درجه سانتیگراد است.

 

سخن آخر

سرویس کردن کولر گازی اهمیت زیادی دارد اما چیزی که از ان مهم تر است دستگاه را در ساعات خاصی از روز خاموش کنید چون مانند سایر سیستم های پیشرفته،لازم نیست همیشه کار کند کارکرد منظم عمر کولر گازی را کوتاه می کند به این ترتیب خاموش نگه داشتن دستگاه برای چند ساعت در روز یکی از مهم ترین نکات استفاده از کولر گازی محسوب می شود.

از دیگر نکات مهم برای نگهداری اجاره کولر گازی می توان به تعویض ماهانه فیلتر دستگاه خنک نگه ‌داشتن کندانسور تمیز کردن کویل توجه به برق ورودی دستگاه،تخلیه مایع میعان تعمیر و نگهداری سالانه دستگاه توسط یک متخصص با تجربه،استفاده از حالت اینورتر،نبود نشتی،عایق بودن محیط و انتخاب دمای مناسب اشاره میکنیم با رعایت این نکات ساده می توانید به نگهداری از کولر گازی در تابستان و زمستان بپردازید.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest